کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

زیارت دشتستان
اسلاید 1 اسلاید 2 اسلاید 3 اسلاید 4

معرفی مشاهیر زیارت

کمترین | شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۲۰ ب.ظ

ملا محمد زیارتی

 


 

عالم جلیل القدر شیخ ملا محمد زیارتی (رحمه ا... علیه ) فرزند کربلایی جعفر حدود 120 سال پیش در روستای زیارتدشتستان سکونت داشته اند وقریب به 30 سال امام جماعت مسجد فاطمه زهرا (س) بوشهر بوده اند. ایشان سپس به تهران نقل مکان نموده و در همانجا دار فانی را وداع گفته اند.

 


 


ساختمان زینبیه زیارت که با تلاش و همت اهالی زیارت خصوصا جناب آقای گرگین پور امام جماعت مسجد حمزه سیدالشهداء بنا گردیده در زمین باقی مانده از منزل مسکونی ایشان میباشد که توسط ورثه آن بزرگوار وقف این امر شده است.
شیخ ملامحمد زیارتی دارای چهار فرزند بودند که بارزترین آنها شیخ احمد زیارتی بود. شیخ ملا محمد زیارتی در مدت حضور خویش در زیارت خدمات ارزنده ای نمودند و علاوه بر جلسات وعظ و موعظه و بیان احکام و مسایل دینی بعنوان یک فرد باسواد وآگاه - ازحق وحقوق مردم زیارت دفاع می کردند. مقابله شیخ ملا محمد زیارتی با زیاده خواهی آقاخان که در جریان انجام اصلاحات ارضی صورت گرفت بسیار قابل توجه می باشد. ثبت اراضی زیارت به نام مردم وخالصه جات نمودن آنها یکی از اقدامات مهم می باشد که واقعا کار بزرگی بوده است . هنوز که هنوز است بسیاری از روستا های اطراف زیارت در این مورد مشکل دارند .
تلاشهای این روحانی سبب شد که این زمینها به صاحبان واقعی آن برسد و آقا خانکه بدون دلیل وبا زور نفوذ خود مدعی مالکیت آن بود سودی از این امر نبرد لذا خشم وکینه به دل گرفت و با فتنه اطرافیان موجب درگیریهای بعدی با این روحانی و خانواده اش گردید.

 

 

منبع : مجله تاریخی زیارت

عکس تزئینی می باشد

  • کمترین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

کانون فرهنگی هنری شاه خراسان مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت دشتستان در اسفند ماه سال 1390 توسط چند تن از جوانان زیارت تاسیس و امروز با افتخار در خدمت مردم شریف و پر محبت زیارت می باشد .

سامانه پیام کوتاه جهت ارتباط شما :
50002060105060

آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۱۶:۱۱ - ezi
    ezi