کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

زیارت دشتستان
اسلاید 1 اسلاید 2 اسلاید 3 اسلاید 4

نماینده دشتستان در جمع مردم زیارت

کمترین | دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۳، ۰۶:۵۶ ق.ظ

پیگیری احداث پتروشیمی دشتستان درسفر رییس جمهوری

نماینده مردم شهرستان دشتستان استان بوشهر درمجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی دشتستان یکی از پروژه های مهم و خواسته ها و مطالبات مردم این شهرستان است که درسفر آینده نزدیک رییس جمهوری به این استان مطرح خواهد شد.
به گزارش سوک، حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد روزیکشنبه درجمع مردم روستای 'زیارت' دشتستان افزود: با احداث پتروشیمی در دشتستان بسیاری از مشکلات اشتغال و بیکاری جوانان برطرف خواهد شد که برای پیگیری اجرایی شدن آن امیدواریم با آمدن رییس جمهوری این طرح مهم به عنوان یکی از تعهدات سفرشان به تصویب برسد ومشکل پتروشیمی حل شود.

وی اضافه کرد: آخرین اقدام انجام شده درزمینه احداث پتروشیمی دشتستان این است که وزیرنفت به کانون بازنشستگان این وزارتخانه دستور داده است تا کار احداث این طرح را انجام بدهند.

نماینده دشتستان در مجلس بیان کرد: با گذشت 35سال از تاریخ انقلاب برخی محرومیت ها و کمبود های زیرساختی در این شهرستان زیبنده نیست و هرمسوولی در نظام جمهوری اسلامی باید پاسخگو باشد چون مسوولیت دراین نظام خدمت به مردم است.

موسوی نژاد درباره اعتبار تخصیص یافته به روستای زیارت اظهارداشت: پنج میلیارد و500 میلیون ریال برای احداث بوستان روستایی، سالن ورزشی و تکمیل طرح هادی روستایی زیارت تخصیص یافته است.

وی درباره مشکل پمپاژ روستای زیارت گفت: تا قبل از ماه تیر امسال بیش از دومیلیارد ریال برای پمپاژ روستای کلل اختصاص یافت که مشکل آن برطرف شود ولی با جاری شدن آب رودخانه پمپاژ خراب شد.

رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر ادامه داد: اکنون برای برطرف کردن دایمی مشکل پمپاژ این روستا یک بند انحرافی با زیرساخت دائم در دشت اجراست.

وی اضافه کرد: درحال پیگیری طرحی برای تغییر شیوه آبیاری نخیلات هستیم که هم اکنون 85 درصد اعتبار آن را دولت تامین می کند اما با برگزاری جلسات متعدد با وزیران نیرو وجهاد کشاورزی در صدد راضی کردن آنها برای پرداخت همه اعتبارات لازم برای تغییر شیوه آبیاری نخیلات منطقه از سوی دولت هستیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل آب شرب روستای زیارت باید هرچه زودتر برطرف شود. 

وی درباره اقدامات لازم برای خرمای نخلداران افزود: پیگیری های زیادی با برگزاری جلسات متعدد در تهران انجام شد تا خرما جزو کالاهای اساسی خرید تضمینی دولت قرارگیرد و قیمت تضمینی آن بالا که برای کشاورز سود آور باشد.

رییس فراکسیون نخل وخرمای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مصوب شد اگر دولت خرمای خریداری شده نخلداران را بیشتراز قیمت تضمینی فروخت مازاد آنرا به کشاورزان برگزداند و اگر کمتر از قیمت خرید تضمینی بود همان مبلغ قیمت تضمینی را حساب کند که در کل به سود کشاورزان است.

وی با بیان اینکه فروش محصول یکی از مشکلات هر ساله نخلداران دشتستان است گفت: در جریان خرید خرما دو اتفاق برای دولت افتاد یکی اینکه نخلداران وکشاورزان از دل نگرانی درآمدند ودیگر اینکه دولت خودش را موظف دانست که درمورد خرمای خریداری شده بازاریابی کند.

موسوی نژاد افزود: با احداث کارخانه فرآوری خرما در دشتستان که تا قبل از آن فقط در تبریزو شیراز وجود داشت 30 هزارتن خرما درسال خرید خواهد کرد و دیگر مشکلی ازبابت خرمای کشاورزان وجود نخواهد داشت.

طرح احداث پتروشیمی دشتستان از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم در سال 84 به استان بوشهر است که با گذشت 9 سال هنوز اجرایی نشده است.

شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان و بیش از چهار میلیون اصله نخل و تولید بیش از 120 هزار تن خرما در سال قطب کشاورزی استان بوشهر است.
  • کمترین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

کانون فرهنگی هنری شاه خراسان مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت دشتستان در اسفند ماه سال 1390 توسط چند تن از جوانان زیارت تاسیس و امروز با افتخار در خدمت مردم شریف و پر محبت زیارت می باشد .

سامانه پیام کوتاه جهت ارتباط شما :
50002060105060

آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۱۶:۱۱ - ezi
    ezi