کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

زیارت دشتستان
اسلاید 1 اسلاید 2 اسلاید 3 اسلاید 4

لزوم آشنایی جوانان با نقش رسانه در پیشرفت زیارت

کمترین | دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۱۵ ب.ظ
رحیم انصاری: 
زندگی مردم در دنیایی که این روزها تحت تاثیر تبادل فوق سریع اطلاعات دهکده جهانی نام گرفته است, دیگر به سیاق گذشته دنبال نمی شود.وسایل ارتباطات جمعی قدرت و حوزه نفوذ خود را گسترش داده اند و می توان به جرات گفت رسانه چه مجازی و چه مکتوب, امروزه در همه جنبه های زندگی ورود جدی پیدا کرده است.
در دنیایی که چنین ویژگی هایی را به خود گرفته و به سرعت در حال تحول است, دیگر ادامه زندگی به سبک سنتی عملا امکان پذیر نیست و اگر هم باشد, یقینا مطلوب نیست.
 
بقیه در ادامه مطلب .....
مردم, نهادها و سازمانهای دولتی به شدت در این زمینه فعال شده اند و از قدرت و تاثیرگذاری رسانه در جهت پیشبرد اهدافشان کمک می گیرند.
 
احتمالا معمول ترین نوع رسانه که در دسترس قرار دارد همین تلفن های همراه با انواع مختلف اپلیکیشن هاست که در زمینه تبلیغات و تبادل اطلاعات شفاهی و نوشتاری به خدمت جامعه درآمده است.
 
اما اینکه تا چه اندازه می توان از تلفن همراه, آن هم با عضویت در شبکه های اجتماعی به اخبار و اطلاعات صحیح دست پیدا کرد موضوعی است که همواره مورد سوال بوده است.
 
به همین دلیل کارشناسان امر همواره به مخاطبان توصیه می کنند تا اطلاعات موثق مورد نیاز خود را  از مبادی معتبر و قابل استناد کسب نمایند, یعنی درواقع رسانه هایی که با تایید مراجع قانونی به نوعی تایید و رسمیت پیدا کرده اند.
 
زیارت دشتستان یکی از روستاهایی است که فضای مجازی بطور گسترده در میان جوانان آن رواج پیدا کرده و نشان از یک ظرفیت بالای رسانه ای با استعدادهای ناب دارد. ظرفیتی که اگر بتوان به مرور آن را از وضعیت غیر قابل استناد فعلی به شرایط مطلوب و رسمی هدایت کرد نتایج ارزنده ای در پی خواهد داشت.
 
همانگونه که می دانیم, زیارت در میان شهرها و روستاهای اطراف جزو السابقون به لحاظ تاریخ و فرهنگ است, به گونه ای که در گذشته هیچ کجا در منطقه دشتستان و استان بوشهر قابلیت مقایسه شدن با زیارت را نداشته است.
 
در آن روزگار که رسانه به معنای امروزی اش نمود نداشت, کثرت فرهیختگان و مردم دانشمند زیارت و مسافرت های آنان به اطراف و اکناف عامل انتقال قابلیت های زیارت بوده اند, و هر آنچه به عنوان آبرو و آوازه از زیارت در منطقه وجود دارد ثمره آن روزگار می باشد.
 
اما چرا و چگونه است که از زیارت امروزی ما علی رغم اینکه به نسبت گذشته از انسانهای فرهیخته فراوانی به لحاظ تعداد برخوردار است و نخبگان بیشتری را تحویل کشور داده, دیگر نام چندانی نیست, در حالی که بسیاری از شهرهای کنونی اطراف ما که در گذشته در سایه زیارت گم بوده اند امروز از این روستا پیشی گرفته اند؟!
 
پاسخ این سوال اولا ناشی از ضعف در برنامه ریزی, اتحاد و همبستگی ما زیارتی ها  و ثانیا به کوتاهی مان در تبلیغات و انعکاس برجستگی های زیارت بر می گردد.
 
متاسفانه امروز که با روی کار آمدن شیوه های نوظهور رسانه ای و تبلیغاتی, روش های گذشته به کناری رانده شده اند, دیگر زیارت را نیز توانی برای ابراز وجود نیست, حال آنکه در این مرحله حساس فقط اندکی از جوانان زیارت برای روستایشان مجاهدت رسانه ای می کنند.
 
اگر قدرت رسانه ای ما در زیارت افزایش پیدا کند, علاوه بر شناساندن قابلیت های زیارت و جوانانش, دیگر نیازی نیست برای یک گفتگوی چند دقیقه ای دهیار و شورای ما ساعت ها درب اتاق کار یک مسوول معطل شوند, بلکه با یک فعالیت منسجم و هدفمند رسانه ای می توان زیارت به این عظمت را یکجا با تمام مشکلاتش روی روی میز استاندار گذاشت!
 
یقین داشته باشیم می شود, کما اینکه بسیاری این کار را کرده اند و ما و جوانان ما نیز ظرفیت انجام آن را داریم.
 
یا علی - عبدالرحیم انصاری
  • کمترین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

کانون فرهنگی هنری شاه خراسان مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت دشتستان در اسفند ماه سال 1390 توسط چند تن از جوانان زیارت تاسیس و امروز با افتخار در خدمت مردم شریف و پر محبت زیارت می باشد .

سامانه پیام کوتاه جهت ارتباط شما :
50002060105060

آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۱۶:۱۱ - ezi
    ezi