کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

زیارت دشتستان
اسلاید 1 اسلاید 2 اسلاید 3 اسلاید 4

این نوشته قصد تخریب شخص و یا گروه خاصی را ندارد و تنها تلنگری به خود است .

خودآگاهی تاریخی ، باعث افزایش وسعت نظر انسان می گردد و مسئولیت های او را در قبال آیندگان و ادامه راه گذشتگان مشخص می کند ؛ لذا کسب کسب خودآگاهی تاریخی برای انسان ها و جوامع بلند نظر و با همت های بزرگ ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 بر همه ما روشن است که تمامی ائمه و پیشوایان شهیدمان را که با نام مظلوم می خوانیم ، مظلومیتشان مربوط به دوره مربوط به دوران حیاتشان نیست و چه بسا مظلومیتشان مانند سرور و سالار شهدا امام حسین (ع) دو چندان شد . اما سرّ کار کجاست که شهدای ما به ویژه شهدای دفاع مقدس شاید به دلیل مقرّب  بودن آنان در آخرت با ائمه خود  - از این قاعده مستثنی نیستند . امّا انگار این غربت و مظلومیت اینجا یعنی زیارت روستایی که در نوع خود رکورد دار اعزام به جبهه بوده و هنوز هم با وجود پایان یافتن جنگ تحمیلی یا به قول معروف بسته شدن راه شهادت هنوز هم بایکه راهی برای اینان باز است ، شهدایش در پس غبار غربت در حال فراموشی اند .

آنانکه نامشان بر هیچ یک از بیست و سه  نهاد نهاد یا مکان عمومی ای که در این روستا وجود دارد ، دیده نمی شود یا تصویرشان جز در آلبوم خانواده شهید تنها بر روی تابلویی بر ورودی این روستاست که تنها برای رفع تکلیف بود ، نشان به این نشان که با وجود دارا بودن تجهیزات نوری پس از گذشت چند سال و فاصله  بیست متری از برق هیچ وقت روی روشنی نداشت  .

 

شهدایی که پس از گذشت بیست و اندی سال از شهادتشان سهمشان تنها یک یادواره آبرومند بود . یادمانی که بر سر مزار آنان ساخته شد دارای نواقصی بود که موجبات ناراحتی خانواده شهدا را بر پی داشت . و ما انگار تنها به نقش بستن نام آنها بر تابلو کوچک زنگار بسته ای که بر سر کوچه ای که  – نه خیابان – دوران کودکی آن عرشیان فرش نشین راضی شده ایم .

 

  • کمترین

نظرات (۳)

سلام هر چی گشتم توی استان نیوز جا برای ثبت نداشت

بت تشکر@@@@
پاسخ:
سلام 
توصفحه اصلی نیست 
توی هر کدوم از خبر ها که بری بغل صفحه گذاشته .
مدیر محترم وبلاگ حلقه صالحین ظهور لطفا" به گوش برنامه ریزان گرامیداشت شهدا برسانید. -همین کافیه که در تاریخ 5/7/92 یک گرامیداشتی برای شهدا گرفتین که اصلا در خور شهدا و حضار نبود
1 نشاندن حضار تو صحن مسجد با کمبود فضا / کوچک پخش کردن مستندات  شهدا / ابمیوه 100 تومانی که واقعا" صحنه بدی بود / 
2- مهمانان تکراری
3-لااقل شما که قصد داشتین جایزه به ایثارگران میدادید خودشون هم دعوت میکردید  من اونجا بودم نام هر ایثارگر  یا جانبازی یا ازاده ای را می بردند حاضر نبود
میدانم کمبود بودجه بوده ولی با اوضاع هم میشد بهتر برگزار شود.
همین که یادی هم شد جای شکرش باقیه از برنامه ریزان تشکر میشه.
پاسخ:
این سایت جهت انتقال نظرات شما ایجاد شده 
                                                          حتما به مسئول برگزار کننده می رسانیم .

  • وبلاگ حلقه صالحین ظهور
  • این هم از مظلومیت شهداست به همین خاطر است که مقرب پیامبران وامامان قرار دارند چون مظلوم اند اگر خوب بنگریم به خوانواده های شهیدان هم در روستا از طرف مسئولین توجهی نمی شود
    با تمام احترامی که برای بزرگان ایران اسلامی دارم ، چرا نباید نام مدارس روستا و مکان هایی مانند آن  در روستا را به نام شهیدان روستا تغییر داد؟
    چرا نباید در وسط بلوار روستا تابلو هایی از شهدا و مشخصات آن ها درج شود؟
    بنظر من باید طی مراسماتی از خانواده شهدا تجلیل شود
    گلزار شهداء روستا باید مطابق نامش گلزار باشد نه خارزار . باید محوطه آن را با درخت و گل آذین ببندند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

    کانون فرهنگی هنری شاه خراسان مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت دشتستان در اسفند ماه سال 1390 توسط چند تن از جوانان زیارت تاسیس و امروز با افتخار در خدمت مردم شریف و پر محبت زیارت می باشد .

    سامانه پیام کوتاه جهت ارتباط شما :
    50002060105060

    آخرین نظرات
    • ۱۱ دی ۹۵، ۱۶:۱۱ - ezi
      ezi