کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

زیارت دشتستان
اسلاید 1 اسلاید 2 اسلاید 3 اسلاید 4

سخنرانی رادیولوژیست ارشد زیارتی در اتریش

کمترین | دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۲۹ ب.ظ

چندی پیش درحاشیه کنگره رادیولوژی اروپا، فرهنگ غنی و میراث گرانبهای کشورمان توسط عضو برجسته انجمن رادیولوژی ایران به خوبی معرفی گردید.

چندی پیش درحاشیه کنگره رادیولوژی اروپا که در وین اتریش برگزار گردید، فرهنگ غنی و میراث گرانبهای کشورمان توسط عضو برجسته انجمن رادیولوژی ایران به خوبی معرفی گردید.

به گزارش «استان نیوز»، دکتر عبدالرسول صداقت که به عنوان رئیس انجمن رادیولوژی ایران در این کنگره شرکت کرده بود خطاب به متخصصان اروپایی علم رادیولوژی گفت: تا سال 1935 کشور ایران با نام های پرشیا، پارسه و یا پارس نامیده می شد.

وی اضافه کرد: پیشینه ساکنان این سرزمین به نسل آریایی بر می گردد، کشوری که مساحطی به وسعت 1648 میلیون کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است. حدود 89 درصد از جمعیت ایران را شیعیان، 9 درصد اهل تسنن، و 2 درصد دیگر را نیز سایر مذاهب از جمله مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان تشکیل می دهند و زبان رسمی کشور ایران فارسی است.
 

این نخبه بوشهری در ادامه می افزاید: یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران این است که اولین سند حقوق بشر دنیا توسط ایرانیان در دوره هخامنشی نوشته شده است.

یک پایگاه تخصصی رادیو لوژی در اروپا می نویسد: صداقت که سخنرانی خود را با "به نام خدا" آغاز کرده بود گفت: در بخش سلامت کشور ایران یکی از موفقیت ها کاهش مرگ و میر های مادر زادی از 237 در 10000 نفر در سال 1974 به عدد 25 در سال 2005 است.
بنیانگذار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ما هم اکنون در ایران بیش از 1600 رادیولوژیست و 400 مرکز رادیو لوژی داریم که 250 تن از آنها تا کنون در کنگره ECR شرکت کرده اند.

تاریخ اولین استفاده از "ایکس ری" در ایران متاسفانه ثبت نگردیده است ولی یکی از پیشکسوتان ساخت ماشین "ایکس ری" دکتر محمود حسابی است که دانشمند و مهندس تحصیل کرده در فرانسه بوده است. 

دکتر صداقت متولد زیارت دشتستان است و هم اکنون علاوه بر عضویت در هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران، یکی از بزرگترین مراکز رادیولوژی کشور را نیز در کرج مدیریت می نماید.وی تحصیلات تکمیلی خود در زمینه رادیولوژی را در ایالات متحده آمریکا به پایان رسانده است.
  • کمترین

نظرات (۱)

با چند کلیپ و مطلب بروزیم
نظر یادتون نره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

کانون فرهنگی هنری شاه خراسان مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت دشتستان در اسفند ماه سال 1390 توسط چند تن از جوانان زیارت تاسیس و امروز با افتخار در خدمت مردم شریف و پر محبت زیارت می باشد .

سامانه پیام کوتاه جهت ارتباط شما :
50002060105060

آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۱۶:۱۱ - ezi
    ezi