کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

زیارت دشتستان
اسلاید 1 اسلاید 2 اسلاید 3 اسلاید 4

 

 

 

علی رغم اینکه بودجه هنگفتی از سوی نهادهای ذیربط برای احداث پارک در زیارت در نظر گرفته شده است، شورای اسلامی زیارت هنوز هم نتوانسته است زمین مناسبی را برای آن پیدا کند. این در حالی است که به شورا گفته شده هر چه سریعتر باید محل احداث پارک را معرفی نمایید تا عملیات آن آغاز شود.

چندی پیش متاسفانه بعضی از اعضای شورای زیارت به جای اینکه به دنبال احداث پارک در ورودی زیارت باشند تا موجب رونق این روستا شود، می خواهند در داخل زیارت مکانی را به این امر اختصاص دهند!

تجربه ثابت کرده انجام چنین کاری درون روستا با موفقیت همراه نیست و بلافاصله بعد از این همه هزینه و زحمت رها شده و با شکست مواجه خواهد شد.

با توجه به اینکه موضوع شهر شدن زیارت در دستور کار مسئولان استانی قرار گرفته و بالاخره دیر یا زود این مهم صورت خواهد پذیرفت، دیگر نیازی به ایجاد پارک درون روستا نیست و بهتر است آن را به ورودی انتقال دهند تا همچون پارک های آبپخش و شبانکاره که موجب رونق این دو شهر شده، این پارک در ورودی روستا، موجب رونق زیارت شود.

تکاپوی اعضای شورا  برای خرید زمین در داخل روستا در حالی است که در آینده ای که چندان هم دور نخواهد بود زیارت شهر می شود، بدون تردید شهرداری موظف به احداث چندین پارک محله ای در داخل روستا خواهد بود و خود نیز به نحو شایسته ای از آن مراقبت خواهد کرد، بنابر این باید از این پارک نه تنها برای زیارت بلکه بعنوان پارک بزرگ دهستان زیارت استفاده کرد و آن را در ورودی قرار داد تا همگان از جمله روستاهای اطراف و رهگذران نیز از آن استفاده نمایند.

از طرفی تجربه ثابت کرده چنین پروژه هایی هر کجای روستا که احداث شود مورد استقبال همه محله ها قرار نمی گیرد ضمن اینکه دهیاری نیز قادر به نگهداری از این پارک با درآمد اندک خود نیست، که این را هم تجربه ثابت کرده از جمله در قضیه  پارک های بازی که چند سال پیش در چند نقطه از روستا نصب شدند که در ابتدا با استقبال کودکان و نوجوانان روبه رو شد ولی اکنون جز فسیلی از آنان باقی نمانده و یا در باب بلوار ورودی روستا که جلوه مناسبی ندارد و یا میدان اصلی روستا که چراغ هایی در آن نصب شدند که هیچ وقت روشن نشدند و چند مدت قبل هم با رنگ های بسیار زیبا!!!!!! رنگ آمیزی شدند و ده ها مورد دیگر..... . لذا تجربه به ما می گوید که دهیاری  قابلیت نگهداری از امکا نات روستا را ندارد، لذا  احداث چنین پارک بزرگی در داخل روستا اشتباه است چرا که پتانسیل نگهداری آن وجود ندارد.

البته خبرهای اخیر حکایت از آن دارد که به تازگی مسئولین روستا به فکر  خرید زمین در ورودی روستا افتاده اند که خود جای شکر دارد. البته این کار، همراهی و همکاری اهالی روستا که در ورودی روستا زمین دارند را هم می طلبد چرا که رییس شورای اسلامی زیارت چندی پیش گفته:« مدت هاست که به دنبال زمینی جهت احداث پارک بزرگ زیارت هستیم ولی تا کنون موفق به خرید آن نشده ایم.»

کربلایی رجب گرگین در گفتگویی اظهار داشت:« همه اعضای شورا مصمم هستند تا با همفکری و همکاری یکدیگر زمینی مناسب را برای احداث یک پارک در زیارت پیدا کنند ولی تا کنون موفق به تهیه آن نشده ایم.»

وی افزود:« اولویت شورا احداث پارک در ورودی روستا است ولی با هر کسی که مذاکره کرده ایم راضی به فروش زمین خود نشده است.»

امیدواریم، حال که طرز تفکرات مسئولین تغییر کرده تصمیمات جدید گرفته شده ثبات داشته باشد. 

  • کمترین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

کانون فرهنگی هنری شاه خراسان مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت دشتستان در اسفند ماه سال 1390 توسط چند تن از جوانان زیارت تاسیس و امروز با افتخار در خدمت مردم شریف و پر محبت زیارت می باشد .

سامانه پیام کوتاه جهت ارتباط شما :
50002060105060

آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۱۶:۱۱ - ezi
    ezi