کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

زیارت دشتستان
اسلاید 1 اسلاید 2 اسلاید 3 اسلاید 4

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان دشتستان خبر داد:

کمترین | دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۰۶ ب.ظ

زیارتی ها،کتابخوان ترین افراد در دشتستان

 

مجری فرد با اشاره به سرانه مطالعه در جامعه گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در دشتستان مطلوب نیست از این رو امیدواریم فرهنگ دوستان این شهرستان با مشارکت بیشتر در عرصه کتاب و کتاب خوانی، سرانه مطالعه را در جامعه افزایش دهند.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 18 درصد مردم روستای زیارت که جمعیتی معادل 600 نفر را تشکیل می دهند عضو کتابخانه عمومی این روستا هستندو پس از آن کتابخانه های کلمه با 13 درصد، رودفاریاب با 11درصد، سعدآباد 10 درصد، تنگ ارم با 7/7 درصد، آبپخش با 7 درصد، شبانکاره با 7 درصد، برازجان با 4/5 درصد، دالکی با 4 درصد و در نهایت وحدتیه با 3 درصد، جمعیت کتابخوان دشتستان را تشکیل می دهند.


دهیاری ها بیشتر از شهرداری ها، کتابخانه را حمایت می کنند
وی با اشاره به اینکه تمامی شهرداری ها باید 5% کل درآمد خود را به کتابخانه های عمومی پرداخت نمایند. گفت: متاسفانه بسیاری از شهرداری های این شهرستان به این وظیفه قانونی عمل نمی کنند و همین امر موجب کاهش درآمدهای کتابخانه های عمومی شده است.
مجری فرد اظهار داشت: در حال حاضر دهیاری های دشتستان بیشتر از شهرداری ها از کتابخانه های عمومی حمایت می کنند این در حالی است که از یک طرف درآمد دهیاری های بسیار پایین تر از شهرداری ها می باشد و از طرفی دیگر دهیاری ها هیچ الزامی در پرداخت کمک به کتابخانه ها ندارند به عبارتی هر دهیاری به صورت خودجوش با کمک به کتابخانه سعی در اشاعه فرهنگ کتابخوانی در روستای خود تلاش دارد.
وی با اشاره به کمک خیرین به کتابخانه های عمومی در دشتستان گفت: متاسفانه در دشتستان به جز کورش بحرانی، هیچ واقف دیگری نداشتیم که زمین و یا ملکی را به کتابخانه عمومی اهداء کنند در حالی که با توجه به روحیه نوع دوستی، مذهبی، فرهنگی مردم دشتستان امیدواریم تعداد این افراد بیشتر و به زودی شاهد افتتاح کتابخانه های عمومی بیشتری در دشتستان باشیم.

  • کمترین

نظرات (۱)

درود بر مردم بافرهنگ زیارت. به امید رشد و توسعه هر چه بیشتر امور فرهنگی در روستای زیارت و دیگر نقاط دشتستان.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

کانون فرهنگی هنری شاه خراسان مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت دشتستان در اسفند ماه سال 1390 توسط چند تن از جوانان زیارت تاسیس و امروز با افتخار در خدمت مردم شریف و پر محبت زیارت می باشد .

سامانه پیام کوتاه جهت ارتباط شما :
50002060105060

آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۱۶:۱۱ - ezi
    ezi