کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

زیارت دشتستان
اسلاید 1 اسلاید 2 اسلاید 3 اسلاید 4

دهیار در گفتگو با نشریه بانگ سحر عنوان کرد:

کمترین | جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۴۸ ب.ظ

دوبانده کردن جاده خروجی زیارت به سمت بنار در آینده نزدیک / پایین بودن سطح مدارس زیارت / ضعیف شدن بانک صادرات روستا با روی کار آمدن پست بانک / کاندیدای انتخابات آتی شورا نمی شوم

 

تحریریه نشریه بانگ سحر در هفته جاری در نشستی صمیمی به مصاحبه با دهیار روستا ، آقای ممنون در ساختمان دهیاری پرداخت که به مسائل مختلف اشاره شد.

در ابتدا از وضعیت طرح های عمرانی انجام شده و یا در دست اجرا پرسیده شد که پاسخ ایشان بدین صورت بود:« خود از آنجا که جزء پرسنل بهداشت دشتستان هستم اولویت بنده مسئله بهداشت روستا و جمع آوری و ساماندهی پسماند ها و زبالها بود. از طرح های عمرانی هم دو بانده کردن خیابان ورودی روستا ، پیگیری شبانه روزی پارک روستا ، ساماندهی و مرتب سازی پیاده روها ، پیگیری مسائل سالن ورزشی و چمن مصنوعی ، تسطیح کوچه ها ، مدیریت و دفع آبهای جاری سطح روستا که در حال حاضر موقع بارندگی هیچ مشکلی نداریم ، احداث سه پارک محله ای ، پیگیری روشنایی روستا که الان نگذاشته ایم یک نقطه روستا تاریک باشد ، احداث خیابان آسفالته روبه رو مسجد حمزه و طرح آینده هم تغییر در جاده خروجی به سمت بنار و دوبانده کردن آن و کمتر کردن ارتفاع آن از سطح زمین می باشد.»

در ادامه در راستای وظایف دهیاری که یکی مسئله امور آموزشی روستا و مدارس است ، از علت تعطیل شدن یکی از دبیرستان های روستا در مهر امسال پرسیده شد که ایشان به حد نصاب نرسیدن کلاس را علت تعطیلی عنوان کردند که گفتند که پیگیری هایی هم با اداره آموزش و پرورش شد که نتیجه بخش نبود. شایان ذکر است که دهیار محترم ، مهر تایید گذاشتند بر انتقاد ما مبنی بر اینکه که نبود سطح آموزش خوب در مدارس و ضعف پایه ای و بنیادی مدارس روستا در امر تدریس ، خانواده ها را متمایل می سازد که فرزندان خود را به مدارس بهتر در شهر با وجود هزینه های بیشتر بفرستند.

دهیار محترم در پاسخ سوال مربوط به مهاجرت از روستا ،  علت ریزش جمعیت و شیب خیلی کم افزایش جمعیت روستا ، که ناشی از مهاجرت گسترده به شهرهای اطراف است ، را ضعف عملکرد مسئولین زیارت و نبود امکانات کافی دانست و اظهار داشت که عامل دیگر نبود فرصت شغلی و بحث مدارس فرزندان خانواده ها و بازدهی کم نخلستان های روستا می باشد و علت ماندگاری قسمت زیادی از مردم را بخش دامپروری زیارت دانست.

ایشان در پاسخ به سوال مربوط به فشار کم و گاها قطع آب شرب روستا گفتند:« اخیرا لوله آب روستا به شاه لوله جدید متصل شده و در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در این رابطه نداریم به طوریکه اگر در استان هم آب نباشد در زیارت آب هست ، علت فشار کم آب هم در شب ، وجود لوله های فرسوده می باشد که برای نترکیدن آنها ، فشار آب را در شب کاهش می دهند. اداره آب سال گذشته حدود 500 متر از لوله های فرسوده را تعویض کرد اما امسال بودجه ای برای زیارت تخصیص نداده اند.»

در ادامه از ایشان چرایی نبود دستگاه خودپرداز در روستا در حالیکه روستا های ضعیف تر از زیارت هم در دشتستان ، خودپرداز دارند و این در صورتی است که نه تنها زیارت ندارد بلکه شعبه بانک صادرات هم به باجه تبدیل می شود ، سوال شد که آقای ممنون در پاسخ اظهار داشتند که:« در روستاهایی که خودپرداز دارند ، پست بانک متولی آن بوده و ما هم این مسئله را با پست بانک زیارت در میان گذاشته ایم ، ولی مسئولین آن نبود منابع مالی کافی و نداشتن وقت برای انجام کارهای مربوط به آن را ، دلایل نبود تمایل برای آوردن خودپرداز عنوان می کنند

ایشان همچنین بر این باور بودند که تاسیس پست بانک در زیارت باعث ضعیف شدن بانک صادرات شد و نه تنها خود پست بانک پیشرفت نکرد بلکه باعث ضعیف شدن بانک صادرات و رفتن بخشی از نقدینگی به سمت پست بانک شد. ایشان سر در گمی مسئولین بانک صادرات برای تکمیل و یا فروش ساختمان نیمه کاره بانک را ناشی از همین مسئله دانست.

دهیار در پاسخ به سوالی که ، پرسیدیم تجربه به ما می گوید که شورای قبل در تعمیر و نگهداری پارک های سابق کاری نکرد و وسایل آن خراب شدند و عملا هزینه هایی که شده بود تلف شد ؛ برنامه های شما برای تکرار نشدن گذشته در مورد پارک های جدید چیست ، پاسخ دادند:« روی پارک ها نظارت داریم و مطمئن باشید که اگر حتی یک پیچ آن خراب شود تا شب آن پیچ را عوض کرده و نخواهیم گذاشت هزینه های انجام شده به هدر برود.» ایشان همچنین به هزینه 23 میلیون تومان برای ساخت دو پارک اشاره کردند.

در ادامه پرسیده شد درباره برنامه های دهیاری برای ساماندهی مقبره شیخ منصور وتبدیل آن به یک مکان زیارتی – گردشگری در عین حفظ ابنای تاریخی موجود در آن ، به طوریکه اتفاقی که افتاد در پروژه دیوار کشی حول آرامگاه ، و یکی از ته ستون های بنای تاریخی این مقبره توسط گریدر برداشته شد. ایشان در پاسخ گفتند:« قصد آن داریم که با فراهم کردن منبع مالی از خیر و یا کمک های مردمی بتوانیم چند اتاق برای مراسمات ساخته شود همچنین داخل مقبره گچ کاری هایی شود. در حال حاضر هم پیگیری نصب سنگ قبر مناسب را در دستور کار داریم. از بین رفتن ته ستون تاریخی هم عمدی نبوده و زیر آشغالها پنهان بوده  و راهی جز این نداشته ایم

درباره امور مالی دهیاری بیان کردند که زمان تحویل گرفتن پست دهیاری حدود 100 میلیون تومان موجودی حساب دهیاری بوده است. همچنین از آنجا که طبق آیین نامه مالی دهیاری ، دی ماه وقت بودجه نویسی و درخواست اعتبار از استانداری است ، از میزان بودجه امسال زیارت و همچنین از درآمدهای دهیاری نیز پرسیده شد که پاسخ دهیار محترم بدین صورت بود:« بودجه نویسی امسال همانند سال گذشته 250 میلیون است و درآمدهای دهیاری ، یکی از راه صادر کردن پروانه کار ساختمانی است که متری 1500 تومان گرفته می شود و دیگری دریافت عوارض جمع آوری زباله ها و پسماندها می باشد که تعدادی هم عوارض نمی دهند که از این گروه هم هنگامی که از دهیاری نامه می خواهند ، گرفته می شود.»

در انتها از ایشان پرسیدیم ، آیا آقای ممنون را ، دوره بعد انتخابات شورا در بین کاندیداها می بینیم که پاسخ شان منفی بود و گرفتاری و نداشتن وقت را دلیل کناره گیری از انتخابات شورا عنوان کردند.

در پایان از دهیار محترم به خاطر پاسخ به سوالات و وقت گذاشتن به این امر تشکر می کنیم ، چرا که می بینیم ترکیب جدید مجموعه شورا و دهیاری به نسبت گذشته در برابر انتقادات انعطاف پذیر تر شده و امید است که این رویه مثبت ادامه یابد.

  • کمترین

نظرات (۱)

  • مجید قاسمی
  • باسلام خدمت مردم خوب زیارت و تشکر فراوان از اقای سهراب ممنون که خدایی جهت پیشرفت روستا تلاش زیادی می کنند . 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

    کانون فرهنگی هنری شاه خراسان مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت دشتستان در اسفند ماه سال 1390 توسط چند تن از جوانان زیارت تاسیس و امروز با افتخار در خدمت مردم شریف و پر محبت زیارت می باشد .

    سامانه پیام کوتاه جهت ارتباط شما :
    50002060105060

    آخرین نظرات
    • ۱۱ دی ۹۵، ۱۶:۱۱ - ezi
      ezi