کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

زیارت دشتستان
اسلاید 1 اسلاید 2 اسلاید 3 اسلاید 4

وعده انتخاباتی روی زمین مانده در زیارت

کمترین | جمعه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ق.ظ

باز نشر از شماره ۳۰ نشریه بانگ سحر

مسلم زنگنه

 

پاسخگویی انسان در قبال عملکرد خود از جایگاه مسئولیتی او نشات می گیرد. پاسخگویی مسئولین در ازای تحقق مطالبات مردمی و نسبت به کارنامه مسئولیتی خود امری مهم است که کمتر مورد توجه شورا و دهیاری زیارت بوده است، پاسخگویی بدین معنی که مسئولان رو در رو با مردم کارنامه فعالیت های خود را ارائه دهند و به سوالات مردم درمورد آنها توجه کنند و خود را در معرض نقد و بررسی قرار دهند.

شهریور ماه سال ۹۲ ، عبداله نعمتی عضو سابق شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره شورای اسلامی زیارت در مسجد حمزه سیدالشهدا خبر از برگزاری نشست همفکری شورا با مردم در بازه زمانی هر شش ماه یکبار خبر داد و این در حالی بود که تا سال ۹۶ و پایان دوره چهارساله شورای چهارم تنها و تنها دو جلسه با چنین موضوعی برگزار شد.

 

در انتخابات شورا در سال ۹۶ نیز کاندیداها وعده برگزاری چنین نشست‌ هایی را هر ۸ ماه یکبار دادند که تا حال و طی شدن ۱۷ ماه از عمر شورای فعلی تاکنون شاهد برگزاری چنین جلساتی نبوده ایم که میتواند حکایت از وجود یک لابی قوی، برای حضور نیافتن در اجتماعات عمومی باشد.

 

از کنار هم قرار دادن نحوه تعامل و پاسخگویی به مردم در شورای سابق و فعلی نمی‌توان نمره خوبی را به آیتم پاسخگویی شورا و دهیاری زیارت داد. و به راستی چه کسی پاسخگوی وعده های انتخاباتی روی زمین مانده در زیارت است؟

 

برگزاری جلسات و نشست های همفکری شورا با مردم و مطالبه‌گری مردم از نمایندگان خود مزایایی دارد که به آنها اشاره می کنم.

 

۱. برگزاری چنین جلساتی تحت عنوان نشست همفکری میتواند تریبونی برای ارائه گزارشکار شورا به مردم باشد و از آنجایی که در حال حاضر در فضای مجازی شورای زیارت در پیج و کانال منتسب به خود این امر را به صورت کم رمق و ضعیف انجام می دهد گزارش دهی در حضور مردم به حالت چهره به چهره و بدون واسطه مزایای خاص خود را می تواند داشته باشد.

 

۲. نشست همفکری می تواند به میزگردی برای شورا تبدیل شود و به صرف ارائه گزارشکار محدود نگردد. شورا و دهیاری می تواند با برگزاری اینچنین جلسات به صورت گعده ای از ظرفیت ها ، نظرات و پیشنهادهای متنوع مردم ، جوانان و صاحبنظران در حل مشکلات و تحقق مطالبات استفاده کند، امری که در فضای مجازی قابل تحقق نیست.

 

۳. پاسخگویی و ارتباط بی واسطه با مردم و شنیدن نظرات متفاوت می تواند شورا و دهیاری زیارت را نسبت به نقاط قوت و ضعف خود آگاه کند و و منتج به تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف شود که بی تردید رضایت عمومی را در پی خواهد داشت.

 

برپایی جلسات و نشست های همفکری می‌تواند تأثیرات مثبتی در آینده زیارت داشته باشد که با سیستم مدیریتی فعلی شورا و دهیاری تحقق چنین امری در هاله ای از ابهام قرار دارد. نداشتن الگوی مدیریتی مسئله ای است که شورای زیارت از آن رنج می برد که در آینده به آن خواهم پرداخت.

 

شورا و دهیاری زیارت نیازمند تقویت روحیه پاسخگویی ، نقد پذیری و ارتباط مستمر با مردم است، امری که شهردار جدید آبپخش در جلساتی با عنوان نشست هم اندیشی هفتگی با اقشار مختلف مردمی از جمله فرهنگیان، هنرمندان و ... انجام می دهد.

 

  • کمترین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

کانون فرهنگی هنری شاه خراسان مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت دشتستان در اسفند ماه سال 1390 توسط چند تن از جوانان زیارت تاسیس و امروز با افتخار در خدمت مردم شریف و پر محبت زیارت می باشد .

سامانه پیام کوتاه جهت ارتباط شما :
50002060105060

آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۱۶:۱۱ - ezi
    ezi