کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

زیارت دشتستان
اسلاید 1 اسلاید 2 اسلاید 3 اسلاید 4

شاید تصور می کنید صحبت از لابی گری های سیاسی تنها مختص کاندیداهای ریاست جمهوری و یا شوراهای شهرهای بزرگ است و احتمالا از این قبیل مباحث در روستاها مشاهده نمی شود.ولی بر خلاف آنچه ممکن است بسیاری تصور کنند، این دوره از انتخابات شوراها، بنا بر اطلاعات بدست آمده، زیارت دشتستان را به کانون رایزنی ها و لابی گری های سیاسی تبدیل کرده است. هر آنچه را شما این روزها در فضای سیاسی کشور مشاهده می کنید در مقیاس کوچکتری در این روستا نیز می توانید ببینید؛ از می آیم، نمی آیم های انتخاباتی گرفته تا ارزیابی اوضاع، بزرگنمایی کاندیدا و تبدیل او به مرد بحرانها! از تکیه بر نظرسنجی ها و برگزاری جلسات مخفیانه جهت تقویت جبهه های خودی و جلوگیری از نفوذ حریف گرفته تا تخریب حریف و تطمیع اقشار مختلف مردم!

آنچه امسال تب انتخابات شوراها را در زیارت دشتستان زیاد کرده، بنا به گفته بسیاری از اهالی، نارضایتی عمومی از شورای فعلی است؛ شورایی که می گوید فعالیت های ما به نسبت شوراهای قبل کم نظیر بوده است ولی در عین حال تا کنون درباره هیچکدام از فعالیت های خود با مردم به گفتگو ننشسته و البته خود نیز اخیرا بدان اعتراف کرده است.

این روزها ابهامات زیادی حول شورای فعلی زیارت مطرح می شود که عدم پاسخگویی آنها به مردم و طفره رفتن از روشنگری درباره پاره ای از مسایل سبب شده تا سوء ظن نسبت به آنها زیاد شده و عده زیادی تصمیم ورود به کارزار انتخابات بگیرند. طرفداران شورای فعلی هم می گویند آنها بهترین و پاک ترین هستند و هر کس دیگری بیاید نمی تواند به اندازه آنها کارآیی داشته باشد.

 

تشکیل ائتلاف سه گانه با محوریت شورای فعلی

شنیده ها حاکی از ائتلاف حیدر صداقت و داراب ممنون رئیس و نایب رئیس شورای فعلی روستای زیارت با یک جوان با انگیزه به نام فیض اله اکبری است، موضوعی که بسیار مصرانه بر صحت آن تاکید دارند ولی هم آقای اکبری و هم آقای صداقت آن را رد می کنند. اکبری می گوید شاید این شایعه به این دلیل است که بنده قطعه زمینی را از شورا خریداری کرده ام؛ صداقت هم می گوید بنده با هیچکس ائتلاف نکرده ام ولی دیدگاهم با آقای ممنون نزدیکتر است و مدتهاست با هم کار می کنیم و با یکدیگر آشنا هستیم.

 

چه کسی می گوید فقط یک نفر بلد است حرف بزند؟

فیض اله اکبری معتقد است، امروز شورای زیارت به حضور جوانان هم نیاز دارد تا بتواند در کنار باتجربه ها موجب شادابی و تحرک شوند.

او دلیل اصلی ورودش به عرصه انتخابات را سوء استفاده پیمانکار لوله کشی گاز در روستا عنوان می کند و اظهار می دارد: پیمانکار مذکور با کلاهبرداری مبالغ زیادی را از مردم دریافت کرده است. وقتی خواستند از خود من هم بگیرند متوجه شدم و کار را تا سازمان بازرسی استان کشاندم که بنده موفق شدم و پیمانکار مذکور نیز متعهد شد مبلغ اضافه را به من عودت دهد. اکبری می گوید چگونه می شود که پیمانکاری غیر قانونی و با مجوز فرد دیگری فعالیت اقتصادی کند، کلاهبرداری کند و در این روستای به این بزرگی کسی متوجه نشود؟! آیا این ضعف شورا را نمی رساند؟ بنده ثابت کردم که می توانم پیگیر مسایل اداری شوم و تا کنون نیز پای بسیاری از مسئولان از جمله رئیس بانک کشاورزی برای کمک به دامداران را به این روستا باز کرده ام.

وی در پایان از برخی جوسازی ها انتقاد کرد و گفت: عده ای در محافل مختلف می نشینند و می گویند فقط فلانی به درد می خورد و بلد است صحبت کند، مگر بقیه بلد نیستند، امروز همه سواد دارند و می توانند حتی بهتر کار کنند.

 

 

اصلی ترین مخالف ائتلاف 2+1 هم ثبت نام کرد

گفته می شود آقای حسن گرگین پور دهیار سابق که در روستا بعنوان مردی قاطع، پیگیر و سخاوتمند مشهور است از اصلی ترین مخالفان ائتلاف سه گانه شورای فعلی است که برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده است.

گرگین پور همان فردی است که در اولین روز سال 92 در مسجد حمزه سیدالشهدا(ع) زیارت به شدت به شورا انتقاد کرد و از آنها خواست تا جوابگوی برخی مسایل باشند. اگرچه این برخورد وی موجب شد تا شورا او را به کذب گویی متهم سازد ولی ظاهرا جو روستا به سمتی پیش رفته که امروز حرف دهیار سابق خریدار بیشتری دارد.

گفتنی است از حسن گرگین پور بعنوان اولین شخصیت مخالف وجود دامداری ها در محیط روستا نام برده می شود و در مقابل حیدر صداقت را حامی اصلی دامداران می دانند. پس از رسانه ای شدن این موضوع عده زیادی به سمت گرگین پور گرایش پیدا کرده اند و خواهان موفقیت وی در انتخابات هستند ولی دامداران زیادی هم از وی فاصله گرفته اند.

 

 

شورای زیارت یا شورای دامداران

برخی به کنایه شورای فعلی را نه شورای زیارت بلکه به اعتقاد خودشان به جهت حمایت بی دریغ از دامداران و اجازه دادن به آنها برای ساخت و ساز در روستا شورای دامداران می نامند. گفته می شود دامداران روستای زیارت این روزها در محافل خود بطور جدی از حیدر صداقت و داراب ممنون حمایت می کنند و تنها آنها را افراد واجد شرایط برای شورای این روستا معرفی می کنند. شنیده ها حاکی از آن است که تعدادی از دامداران معتقد هستند فقط حیدر صداقت توانایی حرف زدن در مراکز دولتی را دارد و دیگران قادر به پیشبرد مسایل نیستند.


 

امسال شور انتخاباتی بی سابقه است

فرمانده پایگاه بسیج فتح الفتوح زیارت در گفتگو با خبرنگار ما از ایجاد نشاط بی سابقه ای قبل از انتخابات امسال خبر می دهد و می گوید: ظاهرا عده زیادی عزم خود را جزم کرده اند تا امسال به شورا راه یابند و خوشبختانه چهره های موجه زیادی از اهالی چه از شورای سابق و چه از نیروهای جدید فرهنگی با از خودگذشتگی پای کار آمده اند که واقعا جا دارد از همه آنها تشکر کنیم.

جابر عوضی افزود: مردم و خصوصا جوانان بسیجی باید با ارزیابی دقیق نامزدهای اصلح را انتخاب کنند و این بار شورایی مقتدر تر از همیشه تشکیل دهند.

وی تاکید کرد: شورا باید از کسانی تشکیل شود که دلسوز باشند، منافع مردم را فدای منافع خود نکنند، دارای روحیه همکاری با یکدیگر باشند و برنامه های خوبی را ارائه و سپس اجرا نمایند.

 

مردم بهترین و دلسوزترین ها را انتخاب نمایند

فرهنگی با سابقه و معلم مدارس زیارت نیز از ایجاد شور انتخاباتی در روستا ابراز خرسندی می کند و اظهار می نماید: رقابت سالم همیشه موثر خواهد بود و می تواند باعث پیشرفت شود. بنابراین مردم زیارت باید از بین نامزدهای موجود آنکه به نظرشان بهترین و دلسوزترین است را انتخاب نمایند.

محمود امینی در ادامه افزود: روستای زیارت قدمتی تاریخی دارد و باید بیشتر از اینها برای آن تلاش کرد. وی معتقد است اکنون در روستا مشکلات فراوانی وجود دارد که در شورای بعد باید به حد اقل برسند.

 

 

نعمتی، فردی که همه او را نفر اول می دانند

کاندیدای دیگری که امسال به دعوت  اقشار مختلف مردم پا به عرصه انتخابات گذاشته است، آقای عبدالله نعمتی، فرهنگی بازنشسته، معتمد، امین و از دلسوزان روستای زیارت به شمار می آید.

 آقای نعمتی نیز همچون بسیاری دیگر اوضاع کنونی زیارت را شایسته این روستا و مردم آن نمی داند و شاید به همین دلیل هم آمده است تا به سهم خود نقشی را در جلب اعتماد مردم و کمک به عمران و پیشرفت روستا ایفا نماید. هنوز انتخابات شروع نشده، بسیاری آقای عبدالله نعمتی را نفر اول انتخابات این دوره شوراها در زیارت اعلام می کنند و کسی تصور نمی کند هیچیک از کاندیداهای دیگر بتواند بیش از او از مردم رای بگیرد.

 

 

داراب ممنون دوباره وارد میدان شد

داراب ممنون از اعضای فعلی شورای اسلامی روستای زیارت این بار هم پا به عرصه انتخابات گذاشته تا بار دیگر در معرض انتخاب زیارتی ها قرار بگیرد. بسیاری از مردم زیارت او را یار دیرینه حیدر صداقت دیگر عضو شورا می دانند و هر آنچه را که در روستا می گذرد با تصمیم این دو ارزیابی می نمایند. اگرچه بسیاری شانس شورای فعلی را چندان زیاد نمی دانند ولی با این وجود همچنان از رقبای اصلی به شمار می روند.

 

 

ائتلاف پنج گانه از چه کسانی تشکیل شده است

گفته می شود در پی درخواست های مردمی از برخی چهره های فرهیخته و فرهنگی روستا، اخیرا آقایان رجب گرگین زیارتی، احمد گرگین پور، عبداله نعمتی، سید عبدالکریم فاطمی، حسن گرگین پور به همراه چهره های جوانتری نظیر موسی پورخدر و عباس خزاعی  کاندیدای این دوره از انتخابات شورا شده اند.

این هفت نفر اما این روزها یک نگرانی مشترک دارند و آن نیز این است که باید دو نفر از این گروه کناره گیری نمایند تا موفقیت بهتری حاصل شود، موضوعی که بسیاری آن را به سادگی میسر نمی دانند. البته گفته می شود رجب گرگین زیارتی جهت کمک کردن به ائتلاف برای کناره گیری اعلام آمادگی کرده که با مخالفت برخی از ریش سفیدان روبرو شده است. گفتنی است چنانچه این ائتلاف 5 گانه بتواند به قطعیت برسد می تواند اکثریت کرسی های شورا را از آن خود کند. لازم به ذکر است دو تن از این ائتلاف، فرهنگی و  از ائمه جماعات روستا هستند. در ضمن شانس پیروزی احمد گرگین پور نیز بسیار بالا است.

 

حیدر صداقت رئیس شورای فعلی در یک پرسش و پاسخ چالشی  به برخی از ابهامات پاسخ می دهد

سوال: آقای صداقت! درون روستا شنیده می شود که شما، آقای داراب ممنون و فیض اله اکبری ائتلاف سه گانه تشکیل داده اید، آیا تایید می کنید؟

جواب: ما هیچ ائتلافی نداریم و این صحبت ها واقعیت ندارد. بنا به اصرار برخی دوستان وارد صحنه انتخابات شده ایم، اگر مردم راضی بودند که رای می دهند و دوباره وارد شورا می شویم اگر هم نبودند که باز هم ممنون آنها هستیم چون یک بار سنگین را از شانه ما برداشته اند. بنابراین ائتلاف سه گانه را تکذیب می کنم ولی اینکه بنده و داراب ممنون با هم سالها رفیق هستیم بر هیچکس پوشیده نیست و می توانیم با هم بهتر کار کنیم زیرا با روحیات هم آشنا هستیم.

سوال: فکر می کنید در صورت راهیابی مجدد به شورا از میان افرادی که ثبت نام کرده اند، اگر چه کسانی در شورا کنار شما قرار بگیرند می توانید یک شورای موفق را تشکیل بدهید؟

جواب: اظهار نظر قطعی که چه کسی بیاید یا نیاید فعلا خیلی سخته و من نمی توانم در این باره اظهار نظری داشته باشم ولی باید بگویم افراد حاضر همگی از فرهیختگان زیارت و افرادی با تجربه هستند. به نظر من هر کسی بیاید می شود کار را به خوبی دنبال کرد به شرط اینکه خودمان بهانه جویی نکنیم؛ اگر اینطور شود مشکلی بوجود نمی آید. یک وقتی کسی در شورا نمی تواند موفقیتی کسب کند آن را به گردن دیگری می اندازد که این درست نیست.

سوال: آیا به نظر شما انتخابات امسال یک مقدار پر هیجان تر نیست؟ یعنی فکر نمی کنید فضا خیلی بیشتر از ادوار گذشته در زیارت سیاسی شده؟

جواب: فکر می کنم این به دلیل تعدد کاندیداها است، ضمن اینکه دستگاه سیاسی کشور نیز برای پرشور شدن انتخابات از چنین فضاهایی استقبال می کند. از طرف دیگر با توجه به فامیلی بودن انتخابات در روستاها این هم مقداری به هیجان انتخاباتی امسال افزوده است.

سوال: خیلی ها از همین الان آقای عبداله نعمتی را نفر اول انتخابات می دانند؛ نظر شما چیست؟

جواب:  در مورد اینکه آقای نعمتی اول می شود یا نه اظهار نظر نمی کنم ولی این را می توانم بگویم که شورا ویژگی های خودش را دارد، شما باید دنده ات پهن باشد، از مراجعات مکدر و رنجیده نشوید، در خانه ات همیشه بر روی مردم باز باشد و این تفاوت میان شورای روستا و شهر را می رساند.

سوال: شما همیشه مدعی بوده اید که کارهای بزرگی انجام داده اید؛ لطفا بزرگترین کارهایتان را بیان کنید.

جواب: خب کارهای بزرگ زیادی در مدتی که ما حضور داشتیم صورت گرفته، اول اینکه گازرسانی به زیارت بزرگترین کار شورا بوده است. ما اولین روستایی بودیم که قرارداد مستقیم با شرکت گاز استان منعقد کردیم و شورای اسلامی زیارت توانست کار گازرسانی را در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام برساند.

دوم: استقرار پایگاه امداد و نجات هلال احمر در روستا

سوم: 150سگ ولگرد را کشتیم! بعضی به ما می گفتند شما اینها را عقیم کنید(با خنده) ولی بیش از 500 هزار تومان هزینه کردیم و با تفنگ سوزنی این سگ ها را از بین بردیم.


چهارم: یک کمپرسی برای حمل زباله تهیه شد. اهمیت این کار اینجا مشخص می شود که از 8 دستگاه کمپرسی که برای برخی روستاهای استان در نظر گرفته شده بود شورا توانست یکی را به زیارت بیاورد.

سوال: آیا فکر می کنید مردم از روند جمع آوری زباله راضی هستند؟

جواب: بله معتقدیم اکثریت مردم راضی هستند ولی ممکن است تعداد اندکی هم رضایت کامل نداشته باشند. اما باید این را هم بگوییم که در زیارت بیش از 100 خانوار هستند که هزینه جمع آوری زباله ها را پرداخت نمی کنند و ما هم اهرم فشاری برای مقابله با آنها نداریم.

سوال: یکی از مهمترین نگرانی های مردم وجود دامداری ها در اطراف روستا است که هم از نظر فرهنگی و هم از نظر بهداشتی لطمات جبران ناپذیری را به مردم زده است، اصلا چطور شد که شورا به دامداری ها اجازه داد تا در کنار منازل مردم و قبرستان روستا این همه دامداری ساخته شود؟ قصد ندارید پیگیر جابجایی آنها شوید؟

جواب: وضعیت اکنون به گونه ای است که دولت موافق نیست با آنها برخورد نامناسب بشود! دولت خودش به آنها وام داده و مسایل را هم کم و بیش می داند، انها هم از دولت مجوز گرفتند و دام خریدند!

سوال: منظور شما از دولت چه ارگانی است؟ بهداشت به دامداری ها مجوز داده یا جهاد کشاورزی؟

جواب: منظورم از دولت جهاد کشاورزی است.

سوال: پس شما بعنوان شورا چرا بهداشت را در جریان قرار ندادید؟

جواب: الان با توجه به مسئله تحریم صلاح نیست جلوی تولیدات گرفته شود! چند سال قبل جلساتی تشکیل شد که به دنبال زمین مناسب برای انتقال دامداری ها بودند ولی میسر نشد، چون 60 الی 70 هکتار زمین نیاز داشتند تا این کار صورت بگیرد و آن موقع حدود 5 میلیارد تومان پول نیاز داشت.

سوال: البته ما جواب خودمان را نگرفتیم! اکنون همه می دانند که مشکلاتی وجود دارد ولی اگر در ابتدا و قبل از ساخت دامداری ها شورا با جدیت پیگیر می شد و به نفع مردم پای بهداشت را به این پرونده باز می کرد الان این معضلات هم وجود نداشت، شما این را قبول دارید؟

جواب: البته شما درست می گویید! اگر با جدیت مخالفت می شد احتمالا اکنون وضع اینطور نبود ولی این را هم بدانید که شورا به تنهایی مقصر نبود، بلکه بهداشت هم تعلل کرده و مردم هم بی تفاوت بودند که این وضع پیش آمد!

سوال: اکنون گفته می شود در روستا دامداران از اصلی ترین حامیان شما در انتخابات پیش رو هستند و حتی برخی دامداران هم گفته اند کسی به غیر از حاج حیدر صداقت به درد شورا نمی خورد چون فقط او می تواند در فرمانداری، بخشداری و جهاد کشاورزی صحبت کند! این حمایت قطعی دامداران از شما به این معنا نیست که انها خیلی از شما راضی هستند؟ اگر شما با ساخت دامداری مخالفت می کردید هم الان همین حرف را می زدند؟ حتی برخی به شورای زیارت شورای دامداران می گویند! نظر خودتان چیست؟

جواب: من در رابطه با حمایت دامداران نظری ندارم ولی با این هم موافق نیستم که به سلامت مردم خدشه ای وارد بشود. من خودم هم گاهی مهمان داشته ام و از بوی بد فضولات حیوانی که تا منزل ما می آمده خجالت کشیده ام ولی معتقد هستم باید به شدت از دامداران حمایت کرد!

سوال: ما شنیده ایم که بسیاری به فعالیت های عمرانی شورا و دهیاری اعتراض کرده اند، برای مثال همین فلکه وسط روستا که تا به حال چندین بار تغییر شکل داده و هنوز هم درست نشده! در ضمن فعالیت های دیگری هم به چشم نمی خورد، مثلا چرا اطراف امامزاده فضای سبز نشده تا مردم استفاده کنند، وسط بلوارها همینطور، مردم برای تفریح به صفی آباد و امام زاده جعفر قلعه سوخته می روند، و مسافران نوروزی امسال نتوانستند از امامزاده شیخ منصور زیارت کنند و جایی هم برای برخی از آنها که به همین منظور وارد روستا شده بودند نبود، چرا؟

جواب: کارهای عمرانی و ایجاد فضاهای سبز مستلزم وجود بودجه هست که متاسفانه ما دستمان خالی است؛ شما به ما بگویید وقتی بودجه نیست از چگونه کار عمرانی بشود؟!

سوال: یکی از انتقادهای اساسی مردم به شورا درباره ورود برخی خانواده های غریبه و ناشناس است که شورا نسبت به ورود بی برنامه آنها هیچ واکنشی نشان نمی دهد، توضیحی دارید؟

جواب: من این موضوع را بارها شنیده ام ولی شورا تفنگی در دست ندارد تا جلوی مردم را بگیرد. همین الان که با شما صحبت می کنم ممکن است خانواده ای بیاید و در جایی از روستا ساکن شود، از ما چه کاری بر می آید. از نظر قانون نه بنده و نه هیچ مقام قانونی دیگری نمی تواند جلوی سکونت مردم در جایی را بگیرد؛ مگر این همه از زیارت به برازجان رفتند کسی از آنها پیش ما تحقیق کرد؟ مگر کسی می تواند جلوی آنها را بگیرد؟ اینجا هم همینطور است. اگر مشکلی وجود دارد همسایه ها باید استشهادی، صورتجلسه ای چیزی تهیه کنند و موضوع را به مراجع نظامی و بعد قضایی ارجاع دهند و اگر آنها تشخیص دادند در این صورت ان خانواده باید نقل مکان کند یا بماند. اگر کسی بیاید و شما جلوی او را بگیرید او می تواند از شما شکایت کند. آخر شورا چه کاری می تواند بکند؟!

سوال: بعضی ها می گویند شورای زیارت به اندازه شورای کلل هم کارایی ندارد که روستایشان را اینهمه آباد کرده اند، پاسخ شما چیست؟

جواب: مقایسه روستای کوچکی مثل کلل با زیارت مقایسه عادلانه ای نیست؛ همه خیابان های آسفالته کلل به اندازه یک خیابان در زیارت نیست. در کلل کوچکترین کار به چشم می آید. ولی یک چیز کلل را تایید می کنم و آن همکاری صمیمانه مردم با شورای ان است و احساس مسئولیتی که نسبت به روستای خود دارند، مخصوصا در زمینه درختکاری و فضای سبز خیلی نقش داشته اند ولی در زیارت برخی دام های خود را در روستا رها می کنند ، قانونی هم نیست که با آنها برخورد شود و یا دام کسی را بگیریم و جمع آوری کنیم، با تذکر هم مشکلی حل نمی شود. به مراجع نظامی و قضایی هم اطلاع داده ایم ولی هنوز 30 الی 40 دام رها شده در زیارت هستند.

سوال: چند درصد از مردم زیارت با شما همکاری خوبی دارند؟

جواب: تقریبا 80 درصد از مردم همکاری خوبی دارند.

سوال: با این حساب سطح همکاری بین مردم و شورا چندان هم بد نیست!

جواب: درست است که 80 درصد مردم همکاری خوبی با شورا و دهیاری دارند ولی یک ضرب المثلی هست که می گوید دشمن یکی اش زیاد و دوست هزارتایش کم است. بنابراین حتی اگر یک نفر هم همکاری نداشته باشند مشکل خیلی بزرگی ایجاد می شود. الان  در زیارت اکثریت مردم پول دفن زباله را می دهند و 150 نفر در این زمینه همکاری مطلوبی ندارند که همین موضوع مشکل ایجاد می کند.

سوال: شنیدیم اولین ساعات سال جدید جلسه ای با مردم در مسجد امام حسن مجتبی (ع) داشتید که یک مقداری با تنش همراه بود؛ گفته شده شما در آن جلسه آقای حسن گرگین پور را به کذب گویی متهم کرده اید، توضیح شما در این خصوص چیست؟

جواب: بله، ادعای آقای حسن گرگین پور واقعیت نداشت و در واقع یک تهمت بود. او اتهاماتی را به ما وارد کرد که صحت نداشت. قبلا به ما گفتند بیایید برای یک دستگاه مینی بوس ثبت نام کنید، ما این را به مردم اعلام کردیم، هیچ کسی نیامد پول بریزد. روزی از اتوبوس رانی دشتستان به ما زنگ زدند و برای ما ضرب العجل ساعتی تعیین کردند که تا فردا باید 15 میلیون پول بریزید؛ با زحمت 8 میلیون تهیه کردم و 7 میلیون دیگر را از دهیاری قرض گرفتم تا پول مینی بوس را واریز کنم. بعد از سه روز هم طی یک فیش بانکی 7 میلیون دهیاری را در بانک صادرات زیارت پس دادم. اعتراض آقای گرگین پور برای آن 7 میلیونی بود که از دهیاری قرض گرفته شد. او در جلسه کذایی گفت شما آن پول را پس نداده اید. خوشبختانه همه مدارک و پرینت آن هم در بانک و هم در دهیاری الان موجود است. از طرف دیگر آنها قرار بود بعد از 2 هفته مینی بوس را تحویل بدهند ولی 15 ماه طول کشید. این مینی بوس الان به آقای توفیق مددی سپرده شده، 3/1 درآمد آن حقوق خودش است و باقی آن به ما می رسد؛ این مینی بوس به غیر از زیارت هم هیچ جای دیگری نمی رود.

سوال: می گویند شما اکثر زمین های وقفی روستا را فروخته اید، آیا درست است؟

جواب: ما اصلا زمین وقفی در زیارت نداریم، ما به اینها زمین های عمومی می گوییم. اگر گفتیم وقفی باید تمام مدارس و غیره بروند زیر نظر اوقاف! ما فقط یک قطعه زمین 300 متری به آقای غلام شعبانزاده فروختیم که پول آن را هم به حسن گرگین پور که آن موقع دهیار بود تحویل دادیم که آن هم برای تسطیح محل کنونی ورزشگاه زیارت خرج شد. یک قطعه از زمین های عمومی را هم به فیض اله اکبری فروختیم به مبلغ پنج میلیون و پانصد هزار تومان تا آن را به مغازه اش اضافه کند و پول آن همین الان موجود است.

سوال: آیا قبول دارید که مردم را در جریان کارهای تان قرار نمی دادید و با آنها برای تصمیم گیری ها مشورت نمی کردید؟

جواب: بله، من قبول دارم که اطلاع رسانی ما ضعیف بوده و با مردم آنچنان که باید ارتباط نداشتیم.

سوال: آیا حاضر هستید یک بار دیگر در جمع مردم حاضر شوید و برای آنها از عملکرد خودتان بگویید؟

جواب: حاضریم در هر زمانی با مردم صحبت کنیم. ما هیچ چیز پنهانی نداریم، اما نباید اجازه داده شود کسانی بدون مدرک و سند ایجاد تنش کنند. خیلی خوب است اگر جلسه ای ترتیب داده شود و یک فرد مقتدر بعنوان مجری سوالات را مطرح کند تا ما هم پاسخ دهیم. بنده خودم با رغبت پاسخگو خواهم بود.

سوال: آیا درست است که می گویند حاج حیدر صداقت و داراب ممنون از همین الان تبلیغات خانه به خانه را شروع کرده اند و برای آن جلسه می گیرند؟

جواب: خیر، هیچ جلسه ای نداشته ایم، من این کارها را در شان خودم نمی دانم. مردم زیارت دیگر من را می شناسند، هر کسی به من رای داد ممنون او هستم و هر کسی که رای هم نداد باز هم ممنون او خواهم بود که باری از دوش من برداشته است. نوکری که دیگر منت کشی ندارد.

 
  • کمترین

نظرات (۸)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
مشکل ***** ***** است
انتخاب دوباره حاج حیدر صداقت و حاج داراب ممنون بیانگر همه چیز است.بر خلاف تبلیغ و جبهه گیری شما برای بعضیها .بوی دماغ سوخته میاد
پاسخ:
ما خدمت شما و دو حاجی ذکر شده ارادت داریم مخلضانه !
درود بر عبدلله نعمتی و موسی بورخدر
بابا شما پشت پرده رو ببینین مشکل اصلی داراب ممنون نه حاج حیدر صداقت.
درود بر صداقت شما صداقت . باور کنید دوستان خیلی واضح و روشن حق مطلب را ادا کردند.
چهره واقعی آقای صداقت را در روز 1/1/ 92درجلسه مردم با شورا در مسجد امام حسن شناخته شد ایشون دست ناپاکی در اموال روستا دارند امیدوارم مردم روستا با رای ندادن به ایشون دیگر اجازه ندهند که دوباره شورا بشود.چرا که در روستا افراد شایسته  برای شورا کم نداریم
حیدر صداقت دزدی به تمام معنا است
یعنی شما برضد حاجیدر دارین تبلیغ می کنین ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

کانون فرهنگی هنری شاه خراسان مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت دشتستان در اسفند ماه سال 1390 توسط چند تن از جوانان زیارت تاسیس و امروز با افتخار در خدمت مردم شریف و پر محبت زیارت می باشد .

سامانه پیام کوتاه جهت ارتباط شما :
50002060105060

آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۱۶:۱۱ - ezi
    ezi