کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

زیارت دشتستان
اسلاید 1 اسلاید 2 اسلاید 3 اسلاید 4

اجلاسیه پایانی آیین نکوداشت پیرغلامان حسینی در بوشهر با انتخاب هشت پیرغلام از شهرستان های استان دیشب (۱۲ آبان ۱۳۹۲) با حضور آیت الله صفایی بوشهری، استادار ، هیئات مذهبی، دیگر اقشار مردم و مسئولان استانی به پایان رسید .

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر ، استان ولایت مداران و حسین دوستان است اظهار داشت در تاریخ استان بوشهر لحظه ای جدایی از مکتب امام حسین(ع) نیست . افتخار زنان استان این است که تا خود شناختند و تا آخرین لحظه ، اشکشان برای امام حسین (ع) بود .

سردار فتح الله جمیری در این آیین که دیشب در حسینیه عاشقان ثارلله بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: برنامه های سوگواری امام حسین(ع) در استان بوشهر با شرایط خاصی برگزار می شود که از یک فرهنگ و سبک کشوری بلکه جهانی برخوردار است.

سردار جمیری افزود: نوع عزاداری و معرفتی که مردم ولایتمدار استان نسبت به ابا عبدالله الحسین(ع) بسیار متفاوت از دیگر استان هاست.

وی به نقش پیرغلامان حسینی در انتقال فرهنگ عاشورا پرداخت و گفت: نقش این پیرغلامان سیراب کردن تشنگان مکتب و سیره امام حسین(ع) است که نقشی بسیار سترگ است.

وی در ادامه انقلاب اسلامی را تداوم و امتداد عاشورا خواند و تصریح کرد: دفاع مقدس ما و رشادت های رزمندگان اسلام برگرفته از همین سرچشمه ضلال معنویت بود که از عاشورا به ما رسیده است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر خاطرنشان کرد: امروز فریاد همه ما در سراسر ایران اسلامی همان شعار معروف "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست" می باشد. در این آیین، گروه هم خوانی مسجد شنبدی ها مراسم سنتی پامنبری را که قدمت دیرینه ای در استان بوشهر اجرا نمودند.

در پایان از آقایان پیرغلام منتخب شهرستان دشتستان خداکرم بارانی از زیارت ، شیخ احمد زارعی از دلوار ، علی آذر از کنگان ، ماشاءالله میشی زاده از گناوه ، اسکندر گرگوری از بوشهر ، ابراهیم انصاری حقیقی انصاری از اهرم ، علی حاجی زاده از شهرستان دشتی و سیف الله میبلی از دیلم تجلیل شد .

گفتنی است در حاشیه این مراسم از لوح فشرده سه ذاکر که شامل روضه خوانی سنتی استان بوشهر توسط آیت الله صفایی بوشهری رو نمایی شد . 

  • کمترین

نظرات (۸)

  • وبلاگ حلقه صالحین ظهور
  • با سلام خدمت همه ی کسانی که این نظرات رو دادند.
    چرا الکی بحث می کنید و هر کدام از تعزیه خوان ها را مورد قضاوت قرار می دهید . به خدا ریا  وارد تعزیه شده و موجب شده دوستان قدیمی که با نیت عشق به اهل بیت مخصوصا سیدالشهدا وارد این عرصه شدند از هم فاصله بگیرند.
    مثل اینکه هر سال باید یک بامبول بازی در بیاریم تا اخلاصمون در عزاداری اماممون رو نشون بدیم.
    پارسال تعزیه رو دو قسمت کردند، امسال سینه زنی رو که قانونا باید در حسینیه برگزار بشه به خاطر این که مسجد ما سنتیه یا مسجد ما بوشهریه رو با ریا کاری هاشون یه عده ای به هم زدند .
    این نقدم همه رو در بر می گیره امسال روحانی روستا ، هیئت امنای مساجدو دیگر افراد مسئول همه مقصر بودند در این وضعیت .
    من دلم می خواست یه جا برم که ببینم واقعا واسه ی امام مظلوممون عزاداری بشه بعد از هر مراسمی که بود کاملا مشخص بود نیت عزاداران البته برخی شون چیه.
    امیدوارم دیگه مسجد ما ، مسجد شما در کار نباشه و کار ، کار خدایی باشه.
    .
    اجر همه ی کسانی که با نیت صاف واسه آقامون عزاداری کردند انشالله قبول باشه.
    جواب آغا یا خانوم 206 لطفاخودت رو برام  معرفی کن تا ببینیم چه  کسی خام است و تا دلیل های بسیار براتون بیارم  که این ها چه زحمتی برای تعزیه کشیده اند در ست من هم خیلی به این ها احترام میزارم ولی من یکی رو باهات روبه رو میکنم تا ببینی چه ظلمی بهش کردن   


    در ذمن من ادمی 16ساله نیستم  یکم بیشتر فکر کن
    در جواب حسین:
    هنرمندی و ایفای نقش خوب آقایان بارانی و پسرانش و حاج ابراهیم خزایی و خود پدر شما و خیلی های دیگه بوده که تعزیه زیارت به اینجا رسیده .یک مجموعه با هم کار کردند و زحمت کشیدند.
    گفتی که مدیونند!!!!!!! مدیون چه باشند؟؟؟؟؟؟؟؟ هیئتی که خود آقای بارانی و خیلی های دیگه پاش زحمت کشیدند و عمرشان را به پایشان گذاشتند.
    حسین جان 16 ساله هستی و خام
    اینکه تعزیه خونهای قدیمی هر کدوم لیاقت همچین عنوان هایی را دارن که توش شکی نیست ولی نباید همچین افتخاری را که بعد از دو دوره برگزاری این همایش ، و انتخاب یک نفر از پیرغلامان هر شهرستان جای بسی افتخاره که هر دوبار از زیارت انتخاب شده 
    من اونجا نبودم که قضاوت اینو کنم که مقصر کی بوده / ولی در یک جمله میگم باید به آقای خداکرم بارانی احترام گذاشت.نه اینکه حرمتش بشکونید.
    آغای خزایی جواب نظر شما:آغای خزاعی قصد بی احترامی نباشه وقتی شما تعزیه را قبول ندارید لطفا اضحار نظر نکنید و اگر کار هایی که این ها سر خانواده سید در آوردن رو میدونستید این حرفارو نمیزدید مثال وقتی ساعت2 نصف شب نسخه هارو میارن روی سید پرت میکنند چه انتظاری داری این ها میخواستند تعزیه رو در عاشورا سال 90 بخوابونن  شما چه اطلاعاتی در مورد این چیز ها داریید لطفا جواب منو بدید
    اول باید من اعلام موضع کنم اینکه اصلا" تعزیه را قبول ندارم / البته به نظر سایر مردم احترام میزارم .
    آقای بارانی واقعا" شایسته تقدیر و بهترینها هستش چون به خوبی ایفای نقش میکنه . اینکه تو گروه قمر بنی هاشم هشتس ملاک نیست . ملاک اینه داره از روستا دفاع میکنه .
    از امروز به بعد باید همه مردم روستا بهش احترام ویژه بزارن / مستحق بهترین هاست . چون با اینکار خوبش از ابرو و حیثیت روستا در سطح استان دفاع کرده .
    بارانی مچکریم/ 
    تو بکش که دوش گفتی و ...
    بازم باید خجالت بکشند این هم باید مد یون گروه تعزیه قمر بنی هاشم باشند که اسمشان را رد کردند وگر نه این  آرزو بر دلشان میماند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

    کانون فرهنگی هنری شاه خراسان مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت دشتستان در اسفند ماه سال 1390 توسط چند تن از جوانان زیارت تاسیس و امروز با افتخار در خدمت مردم شریف و پر محبت زیارت می باشد .

    سامانه پیام کوتاه جهت ارتباط شما :
    50002060105060

    آخرین نظرات
    • ۱۱ دی ۹۵، ۱۶:۱۱ - ezi
      ezi