کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

زیارت دشتستان
اسلاید 1 اسلاید 2 اسلاید 3 اسلاید 4

یادداشت / زیارت و هیئت هفتگی/✍ سعید زرنگار

کمترین | دوشنبه, ۳ دی ۱۳۹۷، ۰۵:۴۷ ب.ظ

 

 

همه ساله در ماه محرم و صفردر روستای زیارت یکی از مشکلات بیشتر از همه خودنمایی می‌کند و آن نحوه مدیریت زمان در میان دسته های سینه زنی است بطوریکه در حسینیه روستا که محل اصلی برگزاری مراسمات عزاداری و سینه زنی است ، چنین مراسماتی کمرنگ شده است تا جایی که در محرم ۹۷ در هیچ یک از شبها در حسینیه سینه زنی برگزار نشد و با وجود تلاش های فراوان هیأت امنای دو مسجد این مشکل همچنان به قوت خود باقی ماند.

 

در این میان اعضای کانون فرهنگی و هنری شاه خراسان اقدام به طرح تشکیل جلسات هفتگی هیئت نمودند و آن را در محرم ۹۷ در حسینیه استارت زدند تا شاید بتواند مشکل فوق را تا حد زیادی مرتفع سازد. این جلسات هر هفته یک بار به صورت دائم و در طول سال انجام می پذیرد از آنجایی که برگزاری مراسمات مذهبی در روستا محدود به ایام خاصی می شود تشکیل چنین جلساتی که به صورت پیوسته در ایام شهادت و ولادت ائمه (ع) انجام می شود می تواند تا حد زیادی جای خالی مراسمات مذهبی را در طول سال پر کند .

 

از مزایای دیگر تشکیل جلسات هفتگی می‌توان به کم هزینه بودن آن اشاره کرد تشکیلاتی که می‌تواند با کمترین هزینه بسترساز تغذیه فکری هیئتی ها به ویژه جوانان و نوجوانان در زمینه‌های فرهنگی علمی و دینی باشد این مهم در جلسات هفتگی با دعوت از اساتید و سخنرانان مطرح شهرستانی و استانی و ایجاد سلسله بحث های علمی انجام می پذیرد تا این جلسات علاوه بر شور مذهبی بستر مناسبی برای افزایش شعور دینی شرکت‌کنندگان باشد .

 

کانون شاه خراسان در کنار مراسم سخنرانی و مداحی با اجرای برنامه های ویژه ای از قبیل نمایشگاه، ساخت دکور و پخش صوت و کلیپ سعی در برگزاری هرچه با کیفیت تر این جلسات دارد. انتظار می رود همیاری و همفکری مسئولان شورا و دهیاری محترم و حمایت‌های معنوی مردم عزیز روستا که همیشه با حضور جهادی ،انقلابی و پرشور خود حامی مراسمات فرهنگی بودند ،شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر این جلسات هفتگی در روستای عزیزمان باشیم .

  • کمترین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کانون فرهنگی هنری شاه خراسان

کانون فرهنگی هنری شاه خراسان مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت دشتستان در اسفند ماه سال 1390 توسط چند تن از جوانان زیارت تاسیس و امروز با افتخار در خدمت مردم شریف و پر محبت زیارت می باشد .

سامانه پیام کوتاه جهت ارتباط شما :
50002060105060

آخرین نظرات
  • ۱۱ دی ۹۵، ۱۶:۱۱ - ezi
    ezi